20 Ocak 2013

ROMA / İTALYA

ROMA  / İTALYA (ROME / İTALY)

Roma turu benim için piyangodan çıktı. İspanya'ya İstanbul'dan uçuş baktım ve uçuşlar  aktarmalıydı ve aktarmanın hem ülke hemde 2 saatten 12 saate  seçenekler vardı ve ben 10 saatlik aktarma  ile roma'yı görmek istedim.İspanya'ya arkadaşım Sibel'le gidecektim fakat ayrı zamanlarda bilet aldığımız için farklı havayolu şirketiyle uçtuk ve ben yine o zaman hiç olmayan  ingilizcemle gözümü karartıp roma'yı tek başıma  gezerim dedim. sabah birkaç saatlik uçuştan sonra Roma'ya iniş yaptık.orada  pasaport kontrol sırasında beni heyecan sardı çünkü bana birşey sorarlarsa nediyeceğimi bilmiyordum. türkiye'de olsan etrafta kesin türkçe konuşan insanlar olacak ama İtalya'da böyle bir şansım yoktur derken  hemen önümde elinde enstruman çantası ile bekleyen biri duruyordu ve öndeki sırada bekleyenlere "abi ben ilk kez geldim Roma'ya,  nasıl rahat gezebilir miyim?" diye sordu adamlar cevap vermeden ben omuzuna tıkladım :) " selam benle gezebilirsin :)", dedim.
  Öğrencilerim yaşında, üniversite öğrencisi dünya tatlısı bir arkadaş  edindim kendime.Sevgili ahmet'te benim gibi müzisyendi ve bir festivalde  çalmak için Madrid'e uçacaktı. roma'yı karış karış, hem yürüyerek hemde metroyla gezip anılarımıza güzel fotolar ekledik.havaalanından şehir merkezine giden otobüsler için bilet aldık, ortalama yarım saatte bir kalkıyorlar. Colosseum   (coliseum) ilk durağımız oldu. Fakat o kadar uzun bir kuyruk vardıki kapısında içine giremedik. Ordan biryerden bulduğumuz şehir haritası ile başladık yürümeye. Kocaman bir meydana ulaştık, çok güzel bir yapı vardı. ordan aşk çeşmesine doğru yürüdük.aşk çeşmesi küçük bir alan ve tıklım tıklım insan dolu etraf. Ve elinizi attığınızda türkiye'den gelen birine denk gelirsiniz. biz colosseum'un kapısında kocaman sandviç yememize rağmen  aşk çeşmesine ulaştığımızda aç kurt gibiydik. yani mesafe çok yakın değil :) ama yürüme yolu çok keyifli. zaten tüm turistler yürüyorlar.
Etraftaki küçük sevimli yerlerden birini seçip, buz gibi bira ile  pizza seçip yedik.
hava aşırı sıcaktı.etrafta hediyelik eşya satan yerlerden maskeler.
Bakabileceğiniz bir yer onun dışında çok denk gelemeyebilirsiniz.
orada dinlendikten sonra 3. durağımız ispanyol  merdivenlerini aramak oldu ama İtalyanca yerin adını bilmediğimiz için derdimizi anlatmak zor oldu. İtalya'da olduğumuzu merdivenlere yürüdüğümüz son caddede daha iyi anladık  çünkü en ünlü italyan markalarının karşılıklı çok güzel butik mağazaları vardı:)  İspanyol merdivenlerinde oturduktan sonra haritamıza bakıp birkaç küçük köprü geçip Vatikan'a ulaşmak üzere yola çıktık. Kavrulma zamanlarıydı artık, yolda gördüğümüz ilk yapay fiskiyeli havuzlara girip ayaklarımızı ıslattık.  Yine bir hükümet
  binasının önünden geçerkende sıcağa dayanamayıp bir ağaç gölgesinin altında soluklandık.
 ve o küçük köprülerin güzelliğiyle Vatikan'a     gitgide yakınlaştık  Roma sakin minicik bir yer. 1-2 günde şeklen gezebileceğiniz bir yer fakat gezmenin adabı tabikide bir yerde uzun kalıp köşe bucak havasını solumaktır.
     Vatikan bölgesine girdiğimizde pestilimiz çıkmış durumundaydık ve yine öyle uzun bir sıra vardıki kesinlikle o sırayı beklemeye gücümüz kalmamıştı. Siz duydunuz mu? sever misiniz bilmem ama ben Murat sayesinde Hard Rock Cafe severlerden biri olmuştum ve İtalya'da da bulup gitmemek ayıp olurdu diye Final yapmak için yola koyulduk. Orada yine tek başına gezmeye gelen çok tatlı turist bir kız ile tanışıp, birer bira içip yol  arkadaşım Ahmet ile  havaalanına doğru yola koyulduk. birbirimizle vedalaşıp o madrid ben barcelona uçuşu için havaalanında ayrıldık. ve ben  şaşkın kendimle başbaşa kaldım. Havaalanı o kadar okadar okadar büyükmüşki ben neredeyse uçağımı kaçıracaktım. ben bakına bakına gezerken bir de ne göreyim yürü yürü bitmeyen yol bir tren durağına geldi, trene binip belli bir yere gittik ve tekrar ciddi şekilde yürürken telafuzu zor söylenen Ebru Maraşlı son  anonsunu duyup  koşuşturmaya başladım. elimdeki poşetler yırtılıp dağılınca "tamam yapılacak birşey kalmadı", dedim :) ama yine de yetiştim. sabah 07:30 akşam 21:00 roma maceram burada bitmişti ve gözlerimi uçakta  havalanmadan kapayıp Barcelona havaalanında açtım :))