4 Mart 2013

EGYPT / MISIR Kahire ve Sharm El Sheikh Turu

 

Sömestr tatilinde gidip gezdiğim sevgili Mısır'ı nasıl bilirim? Bizim ilk durağımız sharm el sheikh oldu. Sharm gerçekten tatil adına görülebilir, keyifli bir yer. Fakat piramitler benim için öyle bir hayaldiki, sadece 1 gün gezme fikri beni üzüp, sharm'ı anlamsız bulmama sebep oluyordu. İnsan bazı hayallerini çok büyütmeden beklemeli, yoksa hayal kırıklığı denen duyguyu yaşıyor. Piramitler benim için böyle oldu. Blog yazısı çok önemli, çünkü insan bir yere gezmeye gitmeden önce o yazıları okuyup etkilenebiliyor ve ben bu yüzden duygularımın kötü tarafına yenik düşmeden anlatacağım Mısır macerasını. Bence İlk önemli bilgi şu: Mısır'a salaş bir gezi yapmak zor. Ayrıca lüks otelinde lüksünü bulmalısınız ki sağlığınız bozulmasın. Hijyen anlamında daha kötüsünü nepal'de gördüm fakat insan olarak tahammülümü zorlayan tek insan tipi Mısır'lılar oldu.
 Tabi belirttiğim sayı 100 üzerinden 80 Mısır'lı. 20'si iyi insan. Aslında yaptıkları birşey yok ama korkunç tedirgin eden saldırgan bakışlar var ve göz ile tecavüze uğrama sıkıntınız var. Mesela biz bir çarşı gezisinde kuzenim ve bir aile yakınları ile lavobaya girdik, içeri adamlar girer gibi davranıp ergen bir tip yanımıza kadar gelip aptal aptal sırıtıp birşeyler söylüyordu, diğerleride kapıda toplanıp gülüşüyorlardı ben ciddi canavara bağladım kendimi, bide kuzenimi koruma duygusunu fena hissettim koca kız olmasına rağmen hala büyüyememiş içimdeki yerinde, bebek gibi. Korkunç kızdım adamalara özür dileyip çıktı ama bu seferde pislik olsun diye arkadan kapıyı üzerimize kilitlediler. bunlar olmasa Mısırlılar bu kadar olumsuz etki bırakmazdı üzerimizde.
   Neyse, Sharm el sheikh havaalanına iniş yapacaksanız ve sadece orada kalacaksanız vize ücreti ödemenize gerek yok. Fakat national parka giderken yolda vize kontrolü var ama biz iki kişi vizemiz olmadığı halde araç içinde kalabalıkta saklanıp girdik. tabi bunun karşılığında rehberiniz anında bahşiş istiyor. Biz bu riske girmek istemezdik fakat 2 kadın görünce felekleri ve gözleri dönen havaalanı polisleri bize vizeye gerek yok deyip ülke'ye aldılar. 4 saat sonra bize katılacak kalabalık akraba grubumuzdan iki avrupa vatandaşına da vize vermediler. Bu da sizi kaygılandırmasın çünkü vize alamamalarının sebebi tur şirketinin doğru bilgi vermeyip avrupa giriş kartı olunca pasaporta gerek yok demeleri. Türkiye'den vize almak daha pahalı oradan kapıda almak 15 dolar. Ve Kahire'ye girebilmek için Sharm'da havaalanına gidip tekrar vize aldık ama sıkıntı tabi bu işlemler. Biz Şubat'ın ilk haftası gittik ve aşırı soğuktu. Şaka gibi değil mi :) hatta hep yağışlıydı. Ama Buda bizim şanssızlığımızdı. Doğa harikalığı yada çöl beklentinizi yüksek tutmayın. Yalnız su altı hatta su üstü beklentiniz maksimumda olsun. National Park Nas Muhammed ilk gezi yerimiz oldu.

Gerçekten çok güzel, gerçekten muhteşem. veeee yine buz gibi havada montu  kumlarda çıkarıp denize dalış için giren ben kimsenin yaşamadığı ne bahtsızlığı yaşarım? Tabiki eşek kadar barakuda :)) güya yavruymuş, bilmeyenler için söyleyeyim çok tehlikeli bir balık.görsellerden bakınca dişlerini görebilirsiniz :)) sevimsiz rehberimiz ile suyun içinde el el kaçışımız görülmeye değerdi. Mısır'ın enn iyi adamı, Tur sahibi 18. Muhammed'di. 18. Diyorum çünkü Mısır'da kimsenin adını sormanıza gerek yok hepsinin adında istisnasız Muhammed var. Neyse, Muhammed çok doğru düzgün, beyefendi bir adamdı bize epey yardımcı oldu. Muhammed Otel'de Türklerin tur şirketi altındaki dolandırıcılık fiyatlarına göre yüzde 70 daha ucuz tur fiyatları verdi bize.biz kaldığımız günleri dolu dolu geçirdik.
             Eğer sualtı için dalış korkularınız varsa dalmadan da sualtıyla tanışabilirsiniz. Rehber sizi otelden alıyor belli bir noktaya kadar otobüsle gidip sonrasında büyük, sualtı camı olan teknelere biniyorsunuz. ama bunu iyi seçmek lazım çünkü bazı teknelerde cam fanus ortada masa gibi siz etrafında oturuyorsunuz. benim bahsettiğim tekneler ise 2 tarafı camdan olan sualtı tekneleri.  Yan tarafta gördüğünüz,  maksimumda hiperaktif ve herşeyden sıkılıp,rehberlere kaş gözle "yeter yeter" işareti çeken amcam  beni gülmekten bayıltam amcam bile pür dikkat kilitlenip bu güzel manzarayla ilgilendi. ogünün en komik olayı bizimle turu gelen genç   karı koca çiftin başlarına gelendi. Tekne görevlilerinden biri gelip kocasına " sen bu kadını kaç paraya verirsin?" , diye sormuşlar :)) çok güldük ama adam neredeyse karısını isteyen adamı dövecekmiş.Bana da otelde 100 deve karşılığında evlenip Mısır'da kalmam için teklif geldi ama bana mısın demedim :))
Yapabilecekleriniz arasında Çölde ATV ile safari yaptık. Ben araba kullanmadığım halde direk kullandım bu aletleri fekaaaat çölde kaza yaptım :))  Takla atacakken de Safari rehberi beni kurtardı.Olsun gerçekten çok keyifliydi. ben birde hareket halindeyken foto çekiyordum  sanatçı ruhun çılgınlığı ve mor bacaklar. neyseki hastanelik olanlar varmış ben 99 canlı olarak sıkıntı olmadı. yanınıza ağzınızı gözünüzü saracağınız şallarınızı götürün. yoksa bizim diyarbakır puşileri orada 5-10 dolar arasında satılıyor.

gündüz herhangi bir tura gittikten sonra aynı  gece de  belly dance yani oryantal dans gösterisi izlemeye gittik.bizim aile grubumuz 12 kişiydik zaten, ilk önce erkekler dansöz falan duyunca " aa tabi güzel olur" falan dediler, ama dansözlerin yağlarını görünce çabuk sıkıldılar :), biz 8 kadın inanılmaz eğlendik. tabi bunda nargilenin çok katkısı var. yok böyle bir hoşluk.
 Nargilenin içinde neler vardı bilinmez ama 1 şişe votkada sahip olamadığınız hoşluğu yaşarsınız. Sahnede inanılmaz güzel görsel showlar vardı. bir grup erkek rengaren kumaşlardan dikilmiş kostümleriyle  semazenler gibi dönerek yaptıkları show çok güzeldi. o kostümler belli bir süre sonra ışıklı elbiseler haline geliyordu.

Yine aynı sahneye  bir erkek öncülüğünde kadınlar  göbek dansı için çıktılar. Hayatımda o erkek hoca gibi zarif dans eden bir  kadın görmedim. Yılan show,ayrıca dalmaktan korkup su altı harikalarını kaçırmak istemeyenler için sualtı tekne turu var. oda acayip keyifliydi.
               Naama Bay vs şehir merkezleri gezileri beni çok etkilemediği için çok bahsetmedim. bulutlu havadan dolayı yapamadığımız ve içimde kalan bir tur oldu, kesinlikle fırsatınız olursa siz yapın. Akşam 20:00'da başlayan bu tur  "starnight safari"  Yani önce develerle gün batımını izliyorsunuz ardından çöşün ortasında bir gece eğlencesine dahil oluyorsunuz, dansözler, yemek derken, teleskop ile yıldızları izliyorsunuz :(( ama diyorum ya kader :)    
         Şimdi diyeceksiniz ki "hayal kırıklığı bu anlattıklarının neresinde?", şurada ;) sharm el sheikh'te 5 gün kalın hatta 7 gün kalın, 3 gün dalış yapın  diğer günler otelinizin önünde yüzerkende harika balıklar görebilirsiniz , süper ama 1 günlüğüne otobüsle Kahire'ye giderseniz herşey berbat olur, Mısır'dan nefret edebilirsiniz ama Sharm'dan Kahire'ye uçakla giderseniz belki bu kadar iğrenç hissetmezsiniz.  Piramitlerden, etrafımızı saran satıcı- dilencilerden mi? yoksa çöl değilde etrafında yapılar olduğundan mı? Yoksa havanın çok soğuk olmasından dolayı mı etkilenenedim bilmiyorum ama gerçekten Kahire'de hayal kırıklığı yaşadım. Tekrar söylüyorum kişi olarak öz kardeşinizle bile zevkiniz ne kadar ayrıysa gezi ve görme zevki de o kadar kişisel. Kesinlikle olumsuz etkilemek değil amacım.
 Kahire Müzesi'ni gezmek çok keyifliydi benim için.
10 saatlik yolculuktan sonra Kahire'ye varıp aynı gün müzeyi,
Nil nehrini, papirus fabrikasını, piramitleri, koku fabrikasını gezmek korkunç yorucu ve anlamsız. Kahire'ye ulaştıktan sonra yanınıza otelden ekmek arası yapıp almadıysanız aç kalacaksınız demektir. Tabi bu bahsettiğim tur otobüsü kiralayıp gezen turistler için. Özel aracınız vardır, çok gün kalırsınız, iyi yerler bulursunuz o ayrı. Müze içinde fotoğraf çekmeniz yasak ve çok büyük bir müze bence sadece 1 gün yetmez. ve yanınızda mısır parası yoksa içeriden bazı biletleri alamıyorsunuz. Müzeden çıktıktan sonra isteyenler Nil üzerinde 30 dklık bir tekne gezisi yapabilir. Dilek ve ben katıldık, grubun diğer elemanları o anları nefret ederek geçirmekteydiler :)) çünkü yolculuk onlar için daha zordu. ben daha kötü, hatta korkunç pis otobüsle 9 saatlik yolculuk yapıp, koca taşınmaz valizimle bisiklete binmiştim :) alışıktım.
                    Genel olarak sözümü toplarsam, Sharm'da otelimize aşık olduk. Sharm el Sheikh Rixos Hotel. Biz Dilek'le gruptan erken gidince resepsiyondan denize yakın güzel bir oda rica ettik ki ne görelim :)) deluxe oda ve süper keyif. Otel'de aşçı ve bir çok görevli Türk zaten. yemekleri süper yaptıklarından şüphe yok fakat mısır'da kullanılan yemek yağı sadece ekmek elmayla beslenmenize de sebep olabilir. ben o kadar zorlanmadım ama grupta çok zorluk çeken arkadaşlar oldu. 3 öğün balık yiyebilirsiniz. Yine balık sevmeyen biri olarak 3 öğün yedim :)) Sharm'da otele yakın alışveriş dükkanları merkez sayılan sokaklara göre çok daha uygundu. Fiyatlar çok ucuz değil, o konuda nepal'in gözünü severim :) alkolsüz yapları çok güzel ühleme camdan yağdanlık alın mum alttan yanınca üstteki oda yağı mükemmel kokuyor. Parfümlerle aynı kokuda yağ esansları var. ister masaj için alın ister oda kokusu olarak.Kahire'ye 30 yıl sonra gitmek şartı ile Sharm'a 2-3 yıl sonra tekrar gidebilirim

3 yorum:

  1. mısıra gitmesekte olur diyorsun yani:)

    YanıtlaSil
  2. Yoook ;)) sharm'a kesin gidilir de Kahire'yi düşünün derim.

    YanıtlaSil
  3. merhaba, öncelikle yazınız çok işime yarayacak. size sormak istediğim, rixos sharm el sheikh'te hangi restoranlar all inclusive paketinin içindedir? kısmetse 4 temmuz - 11 temmuz arası oradayım...

    YanıtlaSil